Nedjelja, 04 Prosinac 2022 08:51

Održana godišnja Skupština Hrvatskog planinarskog društva Gojzerica Požega

POŽEGA - Hrvatsko planinarsko društvo Gojzerica Požega održalo je redovnu godišnju Skupštinu u subotu 03. prosinca 2022. godine s početkom u 19:00 sati u prostorijama Društva, na adresi Republike Hrvatske 1C. Na Skupštini su uz mnogobrojne članove HPD Gojzerica Požega sudjelovali predstavnici HPD Vidim Kutjevo, PD Klikun Pleternica, HPD HZZO Požega i Stanice HGSS-a Požega te glavni tajnik Požeškog športskog saveza Željko Mitrović.

Od medija nazočni su bili novinari portala Požeški vodič i Požeški.hr. Skupštinu je otvorio predsjednik društva Višeslav Turković, a onda je predsjedanje skupštinom preuzelo radno povjerenstvo u sastavu: Lorena Đurina, Boro Jukić i Karlo Tomljenović.

Tijekom skupštine svoja izvješća su uz predsjednika izlagali: Ante Mesić – blagajnik, Damir Birgeš – tajnik i Frano Barišić – predstavnik Nadzornog odbora društva. Nakon izvještavanja za novog člana Nadzornog odbora izabran je Ivan Miljanović iz Lukača, inače novi član društva s diplomom pravnika.

-Izvješće o radu za 2022. godinu iznio je predsjednik Višeslav Turković :

- "Nedavno smo proslavili 5 godina postojanja društva, brojimo 135 članova, imamo podružnicu u Oriovcu, iza sebe 5 Obiteljskih izleta i 2 Memorijalna pohoda te 4 planinarske škole kroz koje je prošlo 115 planinara. Imamo svoj prostor – ovaj ovdje gdje se održava današnja skupština, posjedujemo imovinu u ukupnoj vrijednosti od 24.269,93 kn, otvorili smo Požešku planinarsku obilaznicu koju je do današnjeg dana obišlo više od 100 planinara. Ustrojeni smo i funkcioniramo kroz 8 sekcija za razvoj planinarskih aktivnosti, u društvu imamo 17 školovanih vodiča i 2 markacista. Imamo svoj web, facebook, instagram, youtube kanal i viber grupe. Od osnivanja održali smo preko 300 službenih izleta (u RH, BiH, Sloveniju, Albaniju i Rumunjsku) i 50-tak neslužbenih, a organizirali smo ili gostovali na 60-tak planinarskih manifestacija. Od samog početka članica smo Hrvatskog planinarskog saveza, te od 2018. godine i Požeškog športskog saveza, a od ove godine udruge Slavonski planinari. Od osnivanja održali smo 27 sjednica Upravnog odbora (uvijek s ostvarenim kvorumom) i 7 Skupština društva s današnjom, a na njima su donošene odluke važne za funkcioniranje, rad i razvoj društva. Gostovali smo jednom na televiziji, o nama je napisano nekoliko stotina članaka na lokalnim i regionalnim portalima, gostovali smo više od 30 puta u radio emisijama i objavili 20-tak članaka u najznačajnijem planinarskom časopisu u Hrvata – Hrvatskom planinaru. Od najznačajnijih planinarskih pohoda mogu spomenuti: Prokletije u Albaniji, Karpate u Rumunjskoj, Triglav u Sloveniji, Maglić u BiH, Velebit i Dinaru u RH te pohode na jadranske otoke Lastovo i Mljet. Ovo nisu beznačajni rezultati i zato sam ponosan na njih, a trebali bi biti ponosni i svi vi koji ste zaslužni za ovo. Ako bih izdvojio samo 2022. godinu, onda mogu napomenuti da smo se ove godine konačno riješili korone koja je priječila naš rad, a naročito tijekom organizaciju pohoda u druge države. U prošloj godini kupili smo planinarsku opremu u vrijednosti od 5.543,25 kn, koja je bila neophodna za rad društva i školovanje vodiča. Kupili smo i veliki hladnjak za piće u vrijednosti 2.539,00 kn. Održali smo 6. Obiteljski izlet na kojemu je gostovalo oko 500 planinara iz cijele RH te 2. Memorijalni pohod: Od Premužića do Štampara u Oriovcu na kojemu je gostovalo 80-tak planinara. Organizirali smo Dane otvorenih vrata naše udruge: Potraga za zlatom na Starom gradu, predavanja i radionice za djecu, a za ovaj angažman proglašeni smo jednom od 5 najboljih udruga u RH i nagrađeni smo za to godišnjom pretplatom na časopis Udruga.hr. Organizirali smo godišnjicu otvaranja Požeške planinarske obilaznice, koju je posjetio veći broj planinara van Požeštine. Tijekom godine organizirali smo 50-tak planinarskih izleta, a od toga bih istakao: Godišnji izlet na Mljet, izlet na Medvednicu, izlet u Gorski Kotar, izlet na Frušku goru, uspon na Triglav – najviši vrh Slovenije i Julijskih Alpi, uspon na najviši vrh Bosne i Hercegovine Maglić i netom održani izlet na Vlašić također u BiH. Još bih istakao gostovanja naših novih članova u radio emisijama, koji su puni dojmova prezentirali planinarske izlete i naše društvo u najboljem svjetlu. U 2022. godini održali smo samo 3 sjednice Upravnog odbora, na kojima smo donijeli niz značajnih odluka. Zašto je bilo tako malo sjednica u odnosu na prethodne godine? Zato što smo se dobro organizirali i bez nepotrebnog sastančenja, učinkovito se dogovarali putem viber grupe. Na kraju bih zamolio svoje suradnike da mi ne uzmu za zlo ako sam nekad povisio ton ili je došlo do verbalnog konflikta s nekim od njih, jer sve se to dogodilo u žaru posla i bez loše namjere. Uvijek se poslije ispričam ako sam pretjerao ili nisam bio u pravu. Vjerujte mi nije lako raditi s ljudima to iziskuje mnogo energije i truda. Kao Predsjednik društva odgovoran sam za rezultate i rad društva, pa kad nešto ne ide kako treba potrebno je to pogurati kako bi na kraju ostvarili planirano. Možda bi me neki od vas više voljeli da sam slatkorječiv i svima podilazim, ali onda rezultati ne bi bili ovakvi kavi su danas. Mislim da dobro radimo, da imamo vrhunske rezultate i da tako trebamo nastaviti. Hvala vam svima na suradnji!” – naglasio je predsjednik HPD Gojzerica Požega Višeslav Turković. Plan rada za 2023. godinu - u sljedećoj godini prioriteti su nam realizirati Plana izleta za 2023. godinu te usvojiti Pravilnik o radu Vodičke sekcije radi njenog boljeg funkcioniranja. Od planinarskih izleta i manifestacija cilj nam je uspješno organizirati: 6. Obiteljski izlet, 3. Memorijalni pohod – Od Premužića do Štampara, Noćenje pod zvijezdama, godišnji izlet u Crnu Goru na Durmitor, uspon na Prenj u BiH, Premužićevu stazu na Velebitu s Podružnicom iz Oriovca, Zimski uspon na Vlašić i Motajicu (BiH), višednevni izlet na Dubrovačko područje i Pelješac, izlet na Klek, Samarske stijene, Kalnik, Bilogoru, Frušku goru, Moslavačku goru, Petrovu goru na Banovini i 30-tak drugih izleta koji se nalaze u godišnjem planu. Iduće godine moramo nastaviti s promocijom Požeške planinarske obilaznice, pošto smo je ove godine vrlo dobro markirali. Moramo nastaviti s uređivanjem i drugih planinarskih staza koje koristimo i održavamo, te nastaviti školovati nove markaciste što u konačnici zavisi od HPS-a. Organizirati 5. Opću planinarsku školu za edukaciju novih planinara i nastaviti aplicirati na EU fondove te nastaviti s aktivnostima Sekcije za rad s mladima. Tijekom godine planiramo ponovno organizirati bogat program za Dane otvorenih vrata udruga, podržati manifestaciju Požega zdravi grad i druga događanja u gradu Požegi. Nastavljamo s druženjem članstva srijedom u 20:00 sati od kojih će neka biti tematskog i edukativnog karaktera te s organizacijom zanimljivih predavanja. Početkom nove godine, točnije 18. siječnja organizirali smo gostovanje i predavanje Franje Kmeta poznatog hrvatskog planinara i alpinista, koji je zajedno sa Stipom Božićem i Marijom Čelinićem osvojio najviši vrh Sjeverne Amerike – Denali. Za kraj godine planiramo održati godišnju skupštinu društva i organizirati zajednički doček Nove godine. Što se tiče članstva očekujemo kontinuirani rast kao i prošlih godina. Pošto smo ovu godinu završili sa 135 članova, za 2023. godinu očekujemo preko 150 članova. Moram napomenuti da nam nije cilj rasti s članstvom u nedogled, već kada pređemo brojku od 200 članova tada očekujemo i planiramo stagnaciju. Iskustvo nam govori da društvo s 200-tinjak članova kvalitetno funkcionira i radi, zato što se članovi još uvijek dobro poznaju dok daljnji rast članstva dovodi do toga da se članovi međusobno ne poznaju te na izlete idu u grupicama i više ne funkcioniraju kao jedno društvo. Svjedoci smo da se to upravo događa u većim planinarskim društvima, koja su odavno prerasla brojku od 300 članova. Zbog toga nam nije cilj prekomjeran rast članstva, već dobar ustroj društva i dovoljan broj aktivnih članova koji doprinose zajedničkom cilju i provode aktivnosti društva. Prevedeno na narodski jezik: Cilj nam je kvaliteta, a ne kvantiteta. Kako bi pojačali bazu članstva poštujući onu narodnu da ”na mladima svijet ostaje”, nedavno smo na Upravnom odboru usvojili novi cjenik članarine za 2023. godinu, u kojemu smo smanjili cijenu članarine za djecu i mlade te zbog toga očekujemo veći priljev mlađe populacije (to su zelene markice – u ovu kategoriju pripadaju mala djeca, osnovnoškolci, srednjoškolci i studenti). Novi cjenik članarine morali smo prilagoditi euru, pa smo tako sve cijene zaokružili te od 1. siječnja 2023. godine članarina za seniore iznosi 15 eura što je neznatno više u odnosu na prošlu godinu, dok je članarina za umirovljenike i članove HGSS-a 10 eura, a članarina za djecu i mladež 5 eura što je značajno manje u odnosu na prethodne godine. Cijenu iskaznice zaokružili smo na 2 eura, a cijene dnevnika PPO i HPO zaokružili smo na 10 eura, zbog drastično većih troškova tiskanja dnevnika i bedževa. Zastavu društva dimenzije 40 x 80 cm možete kupiti za 15 eura, bedž obiteljskog izleta za 2 eura i drveni privjesak s grbom društva za 2 eura.” – naglasio je predsjednik Turković.

Pred kraj Skupštine uručena su priznanja značajnim ustanovama i pojedincima te predstavnicima požeških medija. Za sami kraj Skupštini su se obratili gosti iz ustanova, saveza te predstavnici planinarskih udruga s kojima HPD Gojzerica Požega prisno surađuje. Nakon završetka službenog dijela nastavilo se ugodno druženje uz glazbu, razgovor te hranu i piće, sve do kasno u noć.